onsdag den 25. marts 2015

Tidsbestilling hos det offentlige

Jeg synes, at Silkeborg Sygehus burde få et nyt motto. Det kunne være "Vi har god tid og vi elsker at spilde din."

Jeg skulle have en ny tid hos nogle deres rygspecialister. Første tidspunkt, som jeg fik per brev, kunne jeg ikke, da jeg var i Tyskland. Derefter fik jeg en ny tid tre måneder senere. Jeg klagede over forløbet, da det tog mere end den en måned som de skal udrede folk inden for.

Efterfølgende fik jeg lavet et MR scanning af min ryg/lænd i en privat MR scanner i Viborg. Det foregik uden de store forsinkelser og jeg kunne ringe og få en tid der passede bedre over telefonen - jeg fik en tid kl. 2000 som clashede med en anden aftale.

Tilbage til sygehuset. Jeg ringede for at bestille tid fordi det er hvad jeg aftalte med lægen. En sur sygeplejerske fortæller mig, at jeg har en tid om 2 dage, som de har sendt en elektronisk besked om - den er ikke i min e-boks. Jeg kan ikke få en ny tid over telefonen og får en tid hvor jeg ikke er i landet. Jeg ringer og beder om en ny tid. Igen, jeg kan ikke få noget at vide i telefonen, men skal få det per e-post.

Jeg får dog sagt hvornår jeg er ude at rejse og derfor ikke kan af gode grunde ikke være der. Denne gang passer tiden heldigvis.

Det virker som spild af tid - andre dele af det offentlige cirkus kan godt finde ud af at lave et bookingsystem som virker. Et godt eksempel er bloddonorerne i Randers hvor man selv skal logge ind og tage en tid. Hvorfor kan det ikke gøres inden for andre grene af det offentlige sygehusvæsen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar