From: user@gmail.comSvaret fra telmore:
Sent: Tue May 3 12:02:22 UTC+0200 2011
To: mobsms@telmore.dk
Subject: 12345678, modtager uønskede SMSer fra 1279
Kære Support,
Jeg har modtaget SMS'er fra 1279, som efter alt at dømme er en/anden
betalingsservice.
Jeg har _ikke_ tilmeldt mig nogen form for betalingstjenester.
SMS'erne indeholder links til http://m.zedge.dk.
Ifølge http://www.trustpilot.dk/review/zedge.dk er det spam.
Mit tlf. nummer er 12345678.
Jeg skriver denne e-mail, eftersom jeg ikke ønsker at betale for en
service jeg hverken har ønsket eller har tilmeldt mig. På forhånd tak for
hjælp.
From: "TELMORE - SMS"
To: user@gmail.com
Subject: Re: Fw: 12345678, modtager uønskede SMS'er fra 1279 [Sagsnummer: 123456]
Date: Sun, 8 May 2011 13:33:43 +0000 (UTC)
Hej,
Tak for din mail.
SMS'er fra 1279 Zedge som du rigtig nok skriver en betalingsservice, og ikke spam.
Det er noget man hurtigt kan komme til at have tilmeldt sig, hvis man på sin telefon spiller et spil, hvor der nogle gange kommer reklamebannere frem. Hvis man får klikket på det, og efterfølgende klikket 'ja' uden lige at læse hvad der står, så har man bekræftet et abonnement igennem Zedge der koster 45 kr. pr. uge for en ringetone.
Der er rigtig mange der kommer til at tilmelde sig denne service, uden at det var meningen. Man kan derfor følge guiden i SMS'en for hvordan man afmelder servicen igen, også kan man henvende sig til Zedge på 31559569 for at høre om eventuel fortrydelsesret.
Der sidder dog kun en mand derinde, så der kan være lidt kø til at komme igennem.
Hav en god dag.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at klikke ”Besvar” på denne mail uden at slette noget af indholdet.
Med venlig hilsen
Janni U.
Kundeservice
Altså .. man klikker på et link og bliver tilmeldt noget der kommer til at trække 45 kr om ugen via ens telefon abonnement. Altså ikke noget man blot kan afvise via sin netbank. Det er enormt smart af zedge.dk. Særligt fordi mange sikkert er dovne og ikke gider at slås med dem om latterlige beløb som f.eks. 90 kr som det er i mit tilfælde.
I mit tilfælde fik jeg aldrig nogen SMS om servicen og fandt først ud af at jeg var tilmeldt da jeg så min telefonregning.
Ifølge www.rammeaftalen.dk skal en SMS udbyder sende en SMS med indhold der fortæller forbrugeren hvordan man stopper/annullerer servicen. Det er ikke sket.
I morgen skriver jeg endnu en indlæg med den fortsætte korrespondance mellem zedge.dk/Telmore og mig. I det håb at det firma's forretningsmodel bliver kendt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar