tirsdag den 31. maj 2011

Jeg vil gerne have mine penge tilbage, tak.

Jeg skrev følgende til zedge.dk support.

Kære zedge.dk,
Mit mobilnummer er 12345678. Jeg er kunde hos Telmore.

Jeg _bliver_ opkrævet 45 kr per uge via mit mobil internet abonnement -
der er sket en fejl, da jeg ikke har tilmeldt mig jeres service.

Jeg har _ikke_ svaret på nogen SMS om tilmelding til en SMS service der
koster penge eller gået ind på nogen hjemmeside hvor jeg tilmeldte mig
jeres service.

En mulig forklaring er, at jeg har _ved et tilfælde_ kom til at trykke på
en reklame på min Android telefon.

Jeg ønsker følgende:

1) Annullering af mit "abonnement" hos jeres firma, så der ikke bliver
trukket flere penge.
2) Refundering af det beløb I har trukket, da det åbenlyst er sket ved en
fejl fra jeres side.

Jeg har set, at følgende gælder når det drejer sig om en indholdstakseret
tjeneste:

"Når du køber en indholdstakseret tjeneste, skal udbyderen oplyse, at du
har 14 dages fortrydelsesret. Hvis udbyderen kræver, at du skal afgive din
fortrydelsesret ved køb af en tjeneste, skal du først acceptere dette."

Jeg har ikke blevet gjort bekendt med tjenestens fortrydelsesret eller har
i hele taget ikke set nogen form for tilmelding.

Desuden er jeg ikke blevet oplyst om hvordan jeg kan stoppe jeres service
i de SMS'er I har sendt. Det bliver nævnt i
http://www.rammeaftalen.dk/rammeaftalen/operativt-afsnit/16-saerlige-tjenestetyper/
som et krav.

På forhånd tak for hjælp.

Jeg har CC'et min teleudbyder, som også kunne være interesseret i denne sag.

Og fik følgende svar.
From: Zedge Support
To: user@gmail.com
Subject: Re: 1279, annullering af abonnement
Date: Mon, 09 May 2011 12:33:08 +0200
Reply-To: support@zedge.dk
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; da; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414 Thunderbird/3.1.10
Organization: zedge.dk

Dit abonnement er annulleret.
Du var blevet tilmeldt via reklamebanner i et spil/app på din smartphone.

Vi sendt dig den 23.04.2011 klokken 23:30 flg. sms: "/Hejsa. Haaber du
goer brug af alle de gratis ting vi tilbyder. Du kan hente rigtig mange
forskellige slags indhold til din mobil. Vi har alt fra Lady Gaga til
nuttede delfiner. Ringetoner, wallpapers, videoer. Du henter det du har
lyst til. Det er inkluderet i abonnementet. Du har bestilt et abonnement
paa zedge.dk til Kr. 45,- pr. uge + trafiktakst. Opsig abonnement: send
zedge stop til 1279. Udbyder: pingping ApS, Vestergade 54, DK-7741
Froestrup. Tel: 31559569 (13:00 -16:00)/"

Der er forsøgt takseret 2 stk. sms á DKK 45,- stk. Vi kan kreditere det
fulde beløb via bankoverførsel til din bankkonto. Til dette skal vi
bruge reg+kontonummer.

Du modtager ikke flere sms fra os.

*;)Lars Nielsen*
kundeservice

zedge|dk
Tlf.: +45 31 55 95 69
Email: support@zedge.dk
 Jeg er ikke lige typen der klikker på hverken nuttede delfiner eller Lady Gagga.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar