søndag den 29. maj 2011

1279, Zedge og deres forretningsmodel

Jeg er blevet snydt for 90 kr af et firma der hedder http://zedge.dk.

Forløb:
  1. Jeg trykker på et/andet reklame på min Android telefon ved et tilfælde. Trykker så tilbage før jeg når at se hvad der skete.
  2. Jeg bliver åbenbart tilmeldt en service som koster 45 kr per uge.
  3. Firmaet skal sende en SMS med instruktioner om hvordan man kan afmelde/annulere servicen. Det sker ikke, da jeg er i Tyskland på det tidspunkt og data roaming er slået fra.
  4. Firmaet trækker 2 x 45 kr i løbet af to uger over mit mobil abonnement før jeg bliver klar over at noget er galt.
  5. Jeg kontakter Telmore omkring at der må være sket en fejl da jeg åbenbart bliver tilmeldt services uden mit samtykke.
  6. Jeg bliver bedt om at kontakte Zedge.dk direkte. De indrømmer at der er sket en fejl.
  7. Jeg oplyser en kontonummer hvor de kan indbetale penge på.
  8. Jeg venter en uge.
  9. Skriver til zedge.dk og spørger hvornår de har tænkt sig at indbetale de penge de skylder mig.
  10. De skriver d. 11/05/2011 at de vil overføre penge inden for 7 arbejdsdage.
  11. Den 29/05/2011 har jeg stadigvæk ikke set nogen penge fra zedge.dk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar