lørdag den 14. maj 2016

Parkering .. man skulle tro, at der var nogle regler

Jeg stoler på såkaldte autoriteter. Det fører til nogle spøjse konflikter nu og da.

Parkering foran den boligblok jeg bor i bliver kontrolleret af et privat firma. Da vi flyttede ind i lejligheden fik vi ikke noget at vide om hvor mange biler (det fornuftige antagelse ifølge mig ville være det antal biler man ejer) man kan parkere foran ejendommen når man bor der.

Omkring årsskiftet blev der indført, uden at spørge beboerne, at der kun må parkeres en bil per lejelighed med et parkeringsbevis og der må udstedes et ubegrænset antal gæstekort (som så gælder for en dag).

Den slags regler skal fremgå af vedtægter eller husorden for den afdeling man bor i - det er boligselskabet af 1940 i Randers, som jeg bor i. Det gør det ikke.

Ændringer af vedtægterne eller husorden skal foregå demokratisk - på en generalforsamling. Det gjorde det ikke. Bestyrelsen har valgt at indføre dem uden at spørge beboerne.

Jeg har forsøgt at klage til RandersBolig, men er blevet spist af med en kommentar om, at det ikke er dem, som bestyrer parkering i forbindelse med ejendommen. Det er borgerrepræsentationen i den afdeling jeg bor i. Det kom jeg ikke ret langt med.

Det virker ikke som en demokratisk måde at bestyre en afdeling på. Det bliver jeg nødt til at grave noget mere i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar