lørdag den 7. juli 2012

Forsøg på at få ophævet et køb hos Elgiganten

Jeg har en Navigon GPS (4310 MAX EU) som har et åbenlyst fejl i dets konstruktion. Jeg har fået den oprindelige vare byttet en gang og forsøger nu at få ophævet købet så jeg kan købe en anden model som ikke holder op med at virke efter et halvt år. EL-Giganten har ikke umiddelbart været til meget hjælp.
Jeg er blevet mødt med, at Elgiganten skal have en vare til service 3 gange,  før de vil give penge tilbage eller ombytte. Det er også fint. Men hvad hvis varen har en konstruktionsfejl som gør, at det ikke hjælper at ombytte, da fejlen kommer igen? Det kunne jeg ikke kommunikere til medarbejderne i butikken. Jeg har spurgt servicefolkene om de ved hvad trustpilot er og fik at vide at de ikke kendte sitet ..

Nu har jeg klaget over forløbet.

Sendt til kundecenter@elgiganten.dk:

Subj: Navigon GPS, klage, XXXXXXXX
Hej,

Jeg er den ulykkelige ejer af en Navigon GPS købt hos jer, som jeg har indleveret til service for anden gang. Det er det samme problem denne gang som sidste gang: GPS'en kan ikke lade. USB hun-stikket i GPS'en er designet på en måde, at den går i stykker af normal brug. Det sker efter et halvt og et helt år efter enheden bliver taget i brug.

Da problemet opstod første gang, blev GPS'en ombyttet til en ny.

Jeg klager, fordi jeg ikke kunne få mine penge tilbage i butikken (Aalborg) og fik kun lov til at indlevere enheden til reparation. Jeg har også foreslået at få produktet byttet til en anden model, som forhåbentligt ikke lider af samme fejl. Det blev også afvist.

Jeg har fået at vide i butikken, at EL-Giganten vil gerne have 3 forsøg til at reparere varen - det er dog meget underligt, da jeg har gjort opmærksom på, at det er samme fejl der har været på to produkter.

Ifølge forbrug.dk har jeg mulighed for at ophæve købet. Det vil jeg gerne gøre brug af her - produktet er defekt og det hjælper ikke at få det ombyttet, da fejlen vil opstå igen på grund af enhedens konstruktion. Det er allerede sket to gange.

Jeg tillader mig at skrive indholdet denne mail (og fremtidig kommunikation omkring GPS'en) på min blog og skrive en anmeldelse af denne process/butikken på http://trustpilot.dk.

På forhånd tak for hjælp.

--

Michael

 Modtaget fra information.cc@giganten.dk:

Hej Michael.
Tak for din henvendelse.
Det lyder beklageligt.
Jeg har videresendt din forespørgsel til varehuschefen i Aalborg, som kan tage stilling til det. Han vil vende tilbage til dig med løsning.
Jeg beklager den ulejlighed du har haft med din GPS.
God weekend.
..
Jeg er efterfølgende blevet ringet op af varehus-chefen (endda på en søndag) og har fået at vide, at jeg skal komme i butikken for at få mine penge tilbage.

Et par dage senere dukker jeg op i butikken og går til kassen. Der får jeg at vide, at jeg skal over til deres service. De verificerer, at min historie passer ved at ringe til chefen (som heldigvis tager telefonen) og efter at have brugt omkring 10 minutter på at udfylde diverse formularer og indtastning i et IT-system får jeg overført den oprindelige sum penge tilbage på mit kort.

Så alt i alt lykkedes det mig at få byttet varen, men vejen dertil var besværlig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar