søndag den 25. marts 2012

Ombytning af defekt vare i Jysk (Skalborg)


Jeg har købt noget så latterligt som en pumpe til luftmadras hos Jysk. Til hele 60 kr. Den var selvfølgeligt defekt og kunne ikke pumpe luft ind i madrasen nær så godt som forventet - luften siver ud når man pumper ud af et andet hul. Tilbage til butikken.

Der er gået et par uger siden jeg købte pumpen og den har ligget bag i bilen før jeg kom i tanker om at den skulle byttes.

Jeg demonstrer, at varen er defekt og får udleveret en pumpe. To ansatte kigger på. En er meget skeptisk. Jeg får en ny pumpe. Jeg spørger om jeg kan få opdateret min kvittering med en ny købsdato. Og her knækker kæden af. Det kan jeg ikke.

Tre butiksansatte  påstår hårdnakket, at de ikke kan opdatere købsdato på min kvittering. Det er ikke butikkens politik og fortæller mig, at min oprindelige reklamationsret på 2 år gælder selv om jeg får byttet varen til en ny i butikken.

Det virker forkert, især hvis man læser forbruger.dk:

"Hvis sælger derimod har ombyttet varen, løber der fra ombytningsdagen en ny 2 års reklamationsfrist. Det gælder også for nye fejl, som måtte vise sig inden 2 år efter ombytningen."

Med andre ord er jeg blevet frataget et par uger af min ret til reklamation. Og det er butikkens politik hvis man skal tro på de ansatte jeg snakkede med. Det er ikke i orden. Jeg føler mig snydt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar